Magazin
Apple kupuje Pinterestovog rivala? |
Apple vodi pregovore oko kupovine sajta The Fancy, sve popularnijeg mesta za društvenu trgovinu iza koga stoje suosnivači Twittera i Facebooka.
Cilj: da se osigura čvrsta pozicija na sve većem tržištu elektronske trgovine, smestivši preko 400 miliona korisnika sa kreditnim karticama u isti koš sa iTunes prodavnicom.
Iako je The Fancy daleko manji od svog glavnog konkurenta Pinetersta, koji isto tako omogućuje korisnicima da načine liste njima zanimljivih stvari, ova njujorška kompanija od 20 zaposlenih, predvođena Džoom Ajnhornom, je mnogo dalje odmakla u "navlačenju" svojih korisnika na novčane transakcije. The Fancy, pri tom, uzima 10 odsto od svake obavljene kupovine.
U Glavnom odboru kompanije su suosnivač Twittera Džek Dorsi, suosnivač Facebooka Kris Hjuz i vlasnik Boston Celticsa Džejms Palota, a među investitorima su i suosnivači kompanije Andreessen Horowitz.
Apple nije poznat po krupnim, glamuroznim kupovinama, ali stručnjaci kažu da je The Fancy u fazi u kojoj Apple obično kupuje druge kompanije (Chomp, Lala.com, Placebase).
Koji bi motiv bio iza ovoga?
U svom najnovijem iOSu Apple je uveo PassBook, online novčanik koji omogućava korisnicima da vide gde su popusti, da uzmu poklon-vaučere ili kupe avio-karte, ali im ne omogućuje da troše pare preko kreditnih kartica.
The Fancy bi sve to promenio dajući Appleu čist put da nečije zanimanje za određeni predmet pretoči u direktnu prodaju.
Apple bi tako u svoj operativni sistem mogao da ugradi i element elektronske trgovine i omogući developerima aplikacija da se zakače za njega, dajući im priliku da zarade novac mimo oglašavnja.
The Fancy je nedavno razradio sistem u kome korisnici dobijaju procenat od prodaje stvari koje su na njihovim listama.
IZVOR |
|
|
|