Sudeći prema reklami koja se osamdesetih godina 20. veka emitovala u SAD, Yugo je trebalo da bude sledeći u nizu masovnih jeftinih automobila koji su menjali svet. Šta je onda pošlo naopako?
Reklamni spot koji je trebalo da ubedi Amerikance da počnu da kupuju Yugo kao ludi, iako nije postigao željeni efekat, pruža nam zanimljiv i drugačiji pogled na ovaj Zastavin automobil:
Ideja je bila da se prodajni uspeh nekada takođe jeftinih “narodnih” automobila kao što su Ford model T ili Volkswagen “Buba”, dovede u vezu sa našim modelom koji se u SAD prodavao po niskoj ceni.
Međutim, osim pristupačne cene od 3.990 dolara, ono što je bilo karakteristično za njegove prethodnike, poput inovativnih inženjerskih rešenja, kvaliteta izrade, izdržljivosti i pouzdanosti, izgleda da nije krasilo i Juga, ili bar Amerikanci u to nisu poverovali.
Epilog znamo, a nadamo se da će aktuelno rukovodstvo FIAT-a imati promišljeniji marktinški pristup kada početkom 2013. model 500L počne da se prodaje na američkom tržištu.
Pogledajte projekat "Yugo Nostalgia" hrvatskog dizajnera Vilima Plužarića,