Magazin

Početna » Magazin » 2011 » Oktobar » 20

ISTORIJA AUTOMOBILA I LIČNOSTI KOJE SU JE STVARALE
POREKLO AUTOMOBILA - Svi mehanički uređaji koji čine motorno vozilo, sa određenim funkcijama (što će reći pokretačka snaga, mehanizam za upravljanje, prenosni mehanizam, vešanje i snabdevanje gorivom) rezultat su proučavanja i posebnih iskustava koje su istovremeno sticala i vršila razna lica, koja su - sa nekoliko izuzetaka - polazila od istih principa, ali ne znajući jedan za drugoga.
Polazeći od Eolipila koji je delo Erona Aleksandrijskog (130 pre naše ere), kojim se uglavnom inspirisao Njutn, dolazimo do zamisli Rodžera Bekona, engleskog filozofa i naučnika koji je, 1244. godine, zamišljao kola koja bi sasvim sama išla putevima. On za sobom nije ostavio nikakve mehaničke studije, ali je prorokovao dolazak motorizovanih vozila. Za vreme prvog modernog perioda, otkrivamo karakteristične pokušaje za stvaranje samopokretljivih vozila, koji su se služili snagom vetra.
    Kao prva novost jednog pokušaja za izgradnju parnog automobila, bili su pronalasci Denisa Papena (rođen u mestu Buloa 1647. godine, a umro u Londonu 1714. godine), ali ni od njegovih radova, studija i modela nije ostalo ništa. Zato treba doći do 1770. godine da bismo pronašli motorno vozilo koje s pravom nosi to ime: to su Kinjolova parna kola, i tog trenutka počinje istorija automobila.
Samopokretljiva kola
 
Ovo vozilo konstruisao je Roberto Valpurio (1405. - 1475). Ovo vozilo imalo je dve elise sa četiri kraka koje su, zahvaljujući snazi vetra, prenosile kretanje na vučne točkove, zahvaljujući čitavom nizu zupčanika.
Eolipil
 Ovo vozilo konstruisao je u Kini belgijski sveštenik Verbist 1679. Mlaz pare, proizveden u grejnom kazanu i prebačen mlaznicom, pokretao je horizontalnu turbinu, koja je, uz pomoć zupčaste osovine, pokretala takođe zupčasti vučni točak.
Kinjolova kola
 
Ovo je prvo samopokretljivo vozilo, koje je delo Žosefa Kinjoa 1770. Imalo je parni kazan, a para iz njega pokretala je dva vertikalna cilindra. Kretanje je prenošeno na prednje točkove pomoću poluge na lakat.
Fernesova kola
 Konstruisao ih je Robert Fernes iz Halifaksa 1788. Kola su imala jedan motor sa tri cilindra, pokretana parom. Zupčasti prenosnici dejstvovali su samo na jedan točak.


Imperator_No1
20.10.2011
1111
glasova: 1





Samo registrovani korisnici mogu upisivati komentare.
[ Registruj Se | Uloguj se ]

PROČITAJTE I...
Misteriozna masa motrila je na krevetac: Kada je ugledao ovaj prizor na kameri, ...
Nećete verovati kako danas izgleda jeziva devojčica iz Kruga! (VIDEO)
Da li ste znali da najpoželjniji holivudski muškarci imaju slovenske krvi?
Šta je paraliza sna
ŠOKANTNO! Predozirali se pred detetom
Đoković: To je Gael, kriv sam, ali i u finalu!
Kinezi spremaju bogatu ponudu za Mourinha!?
Sevilla 'četvorkom' osigurala finale s Barcelonom
ZenFone Max - Asusov smartphone sa 5.000 mAh baterijom
Napokon: otkrivena "druga" Zemlja


PORUKICE


NOVO NA FORUMU
Vasa konekcija speedtest.net
MolderFBI u Internet konekcije i klijenti
Moj sajt
smitke u Moj Sajt
Turizam
smitke u Turizam
Koji auto vozis?
smitke u Automobili