Tri potpuno različita čoveka, čije se sudbine prepliću u toku 48 sati, pokušavaju da se izbore sa virovima svog života. To je u najkraćem radnja filma „Vir", mladog režisera i scenariste Bojana Vuka Kosovčevića, koji sutra ima premijeru u Sava centru.
Nenada Okanovića, glumca kog je proslavila uloga u seriji „Selo gori, a baba se češlja", gledaoci će moći da vide u znatno drugačijoj ulozi - on tumači lik umetnika Grofa, urbanog momka, koji se bori sa traumama iz rata.
Okanović za Press kaže da je u stvaranju „Vira", koji je jedna velika metafora zlog vremena devedesetih godina u Srbiji, najveće zadovoljstvo bila saradnja mlade ekipe sa iskusnim majstorima glume, poput Mirjane Karanović i Dragana Nikolića.
Ko je vaš Grof u filmu „Vir"?
- Grof je umetnička duša, nedovršeni student likovne akademije. Uvukao ga je vir rata i izbacio ga sa postratnim sindromom. Grof je dobrodušan, bezazlen i nesebičan. Prava retkost u devedesetim.
Uloga Sina Dragana vam je obeležila karijeru. Da li je izazovnije igrati urbanog lika, poput Grofa, ili su obe uloge podjednako zahtevne?
- Sin Dragan je meni izuzetno draga uloga koja me izvukla iz anonimnosti, temeljno sam se za nju pripremao, godinama je igrao. Grof je pravi izazov, kreativni zanesenjak u stalnoj borbi sa sobom i sa prošlošću, oba lika su pozitivci. Nadam se da će publika zavoleti i Grofa.
Grof je traumatizovan iskustvom iz rata. Kako se on bori protiv demona iz prošlosti?
- Grof na jednom ogromnom zidu slika vir. Pokušava da svoja bolna sećanja pretoči u crtež, da se oprosti od svojih virtuelnih prijatelja i neprijatelja. Godinama opsesivno radi taj grafit, on je jedini izlaz koji vidi.
Snimanje filma, u kome ste i producent, trajalo je četiri godine. Da li je bilo naporno raditi paralelno dva posla?
- Prvi put sam filmski producent. Mada sam se ranije okušao u pozorišnoj produkciji, „Vir" je moje filmsko producentsko vatreno krštenje. Bilo je prilično naporno i zahtevno, utoliko sama činjenica da će film ugledati svetlost dana nosi slatki ukus pobede. Glumački angažman mi je daleko lakše pao, to je posao za koji sam se školovao i koji obožavam.
Recite nam nešto više i o druge dve priče u filmu?
- „Koreni mržnje" prati vođu skinheda Bogdana u borbi sa svojim životnim problemima, u potrazi za ljubavlju, za izlazom. Ova priča daje odgovor na pitanje koji su to razlozi njegovog devijantnog ponašanja, kakve posledice traumatično detinjstvo može da ostavi na čoveka. „Sumrak idola" je Kaletova životna priča. Nemilosrdni i neustrašivi vladar beogradskog podzemlja, zaštićen od strane moćnog strica iz DB-a, ima svoju grižu savesti, svoj životni vir iz koga pokušava da izađe.
Film se odvija u devedesetim godinama. Koliko je to vreme inspirativno?
- Devedesete su uvek inspirativne jer su nadrealne kada se posmatraju sa distance. Filmski scenario primenjen u realnom životu. Film „Vir" nije omaž tom periodu, već neka vrsta našeg oproštaja od bolnih devedesetih, čije posledice još uvek tinjaju u nama.
U filmu se pojavljuju i Emir Kusturica, ali i Ivan Ivanović i Ivan Zeljković. Kako se svi oni uklapaju u priču?
- Imali smo čast i zadovoljstvo da se ekipi „Vira" priključio veliki Emir Kusturica. On glumi u prvoj priči „ Koreni mržnje" i cenim da će publika biti prilično iznenađena njegovom ulogom, jer igra nešto što mu nije svojstveno. Ivan Ivanović I Ivan Zeljković su dokazali svoju multitalentovanost, bilo je vrlo zabavno snimati sa njima.
Tu su i veterani poput Dragana Nikolića i Mirjane Karanović. Kakvi je bio odnos između mladih i starijih glumaca?
- Činjenica da su malo pre pomenuti Kusturica, Mirjana Karanović i Nikolić prihvatili ideju filma „Vir" i postali deo njega smatram prvom pobedom u realizaciji ovog projekta. Savršeno smo sarađivali, njihova profesionalnost je pravi primer i smernica nama mladima.
Kako se Kosovčević postavio prema ekipi?
- Kosovčević je izuzetno talentovan scenarista i reditelj. Nekako se podrazumeva da sad ja treba da ospem hvalospev o njemu, jer mi je blizak saradnik i film nam je pred premijerom, i hoću jer u to najiskrenije verujem. Odlično se snašao, tačno je znao šta želi od ekipe i pre svega glumaca. Nismo pravili kompromise. Imao je jasnu viziju, koju smo svi pratili i dostigli. Ovo je njegov debitantski dugometražni igrani film. Verujem da je velika karijera pred njim.
IZVOR |