Magazin
Plag-in hibrid: Litar na 100 km |
Još litar jedan i pređe 100 km! Model XL1 iz „Folksvagena“ je najekonomičniji serijski automobil na svetu, s potrošnjom goriva od samo 0,9l/100 km! Zahvaljujući svom plag-in hibridnom sistemu, ovaj model sa dva sedišta može da pređe razdaljinu i do 50 km u električnom režimu vožnje i sa 0 emisija izduvnih gasova. Serijska proizvodnja počinje krajem godine, ali Nemci još nisu saopštili cenu!
XL1 je model koji isključivo sledi principe dizajna sportskog automobila: mala težina (795 kg), savršena aerodinamika (Cd 0,189) i nizak centar gravitacije (1,153 mm visine). Ovo omogućava „Folksvagenu“ da krstari putevima s konstantnom brzinom od 100 km/h trošeći samo 6,2 kW/8,4 KS. U električnom režimu vožnje, XL1 iziskuje samo 0,1 kWh kako bi pokrio distancu od preko jednog kilometra.
Lak dizajn visoke tehnologije, savršena aerodinamika i plag-in hibridni sistem - koji se sastoji od TDI motora sa dva cilindara (35 kW/48 ks), E motor (20 kW/27 ks), 7-stepeni DSG menjač i litijum-jonska baterija - sve ovo omogućava novom XL1 da emituje samo 21 g/km CO2.
Ako je potrebno, XL1 sa maksimalnom brzinom od 160 km/h može da ubrza do 100 km/h za samo 12,7 s. Jasno, potrošnja goriva od 0,9 l/100 km je rekordna, nije je dostigao nijedan drugi model do danas i ona pokazuje kako VW ponovo definiše ono što je tehnički izvodljivo pri proizvodnji automobila.
Kraći od „pola“
Model XL1 je dugačak 3.888 mm, širok 1.665 mm i visok samo 1.153 mm. Po uobičajenim automobilskim standardima, ovo su ekstremne dimenzije. Poređenja radi: „polo“ ima sličnu dužinu (3.970 mm) i širinu (1.682 mm), ali je znatno viši (1.462 mm). Tako da će XL1 imati spektakularnu pojavu - kao automobil budućnosti koji je napravljen za današnjicu. Folksvagen XL1
Dužina / širina / visina: 3.888 mm /1.665 mm / 1.153 mm Motor: TDI sa dva cilindara (48 KS) E motor (20 kW) Menjač: DSG 7-stepeni Baterija: litijum-jon Emisija: 21 g/km CO2 Maks. brzina: 160 km/h Ubrzanje do 100 km/h: 12,7 s
IZVOR |
|
|
|