Magazin
Alpine A110-50 je koncept kojim Renault obeležava 50 godna od pojavljivanja originalnog istoimenog trkačkog modela. Premijera ovog automobila održaće se tokom predstojećeg vikenda u Monte Karlu, u okviru trke Formule 1 za Veliku nagradu Monaka
Otkako se pre nekoliko dana na internetu pojavila prva nezvanična fotografija nove Alpine, u automobilskoj javnosti se sa nestrpljenjem očekivao petak i predstavljanje ovog koncepta.
Kada je reč o razvoju Renaulta Alpine A110-50, u francuskoj kompaniji nisu krenuli od “nule”. Dizajn automobila nastao je modifikacijom karoserije električnog koncepta DeZir koji je Renault prikazao na auto-salonu u Parizu 2010. godine, dok je platforma preuzeta od trkačkog modela Megan Trophy.
Karoserija je izrađena od materijala od ugljeničnih vlakana, a automobil je ofarban u nešto drugačiju nijsansu plave u odnosu na originalnu boju vozila sa Alpine znakom, dok su detalji na bokovima i zadnjem spojleru u narandžastom tonu.
Renault Alpine A110-50 zadržao je sistem vertikalnog otvaranja vrata koji je primenjen na konceptu DeZir. Automobil je opremljen trkačkim volanom i Sabelt sedištima, a vozač je dobio i zaštitni rol-bar kavez.
Međuosovinsko rastojanje identično je kao kod Megana Trophy i iznosi 2.625 mm, dok je trag 21 inčnih točkova nešto širi – napred je 1.680, a pozadi 1.690 mm.
Prema podacima iz Renaulta, automobil je težak svega 880 kg, dok je raspored mase gotovo idealnih 50:50.
Koncept Alpine A110-50 pokreće Nissanov VQ 3.5 litarski V6 koji razvija maksimalnih 400 ks pri 7.200 o/min i raspolaže najvećim obrtnim momentom od 422 Nm pri 6.200 o/min.
Motor je uparen sa šestobrzinskim sekvencijalnim menjačem, a snaga se prenosi na zadnje točkove.
Iako su iz Renaulta nagovestili da nameravaju da u bliskoj budućnosti obnove marku Alpine, u francuskoj kompaniji nisu otkrili da li bi i kada koncept A110-50 mogao da dobije svoju serijsku verziju.
|
|
|
|