Potpuno redizajnirana treća generacija "seat leona" uskoro stiže. Novi "Leon" kombinuje prelepi dizajn i praktičnost, uz neizostavne najnovije tehnološke inovacije, što će prolaznicima oduzimati dah, a vozaču i putnicima ponuditi sofisticirani osećaj u vožnji. Leon" je još jedan u nizu automobila koji su skoro ugledali svetlost dana, a koji uspešno sažimaju sportski karakter sa preko potrebnom praktičnošću, što uz napredne tehnologije znači utaban put do velikog broja kupaca. Da se, sem na dizajnu, radilo i na efikasnosti u potrošnji goriva, govori podatak da je novi "leon" najbolji u svojoj klasi po pitanju potrošnje, a sve zahvaljujući TDI i TSI agregatima u rasponu od 1,2 do 2,0 litara sa direktnim ubrizgavanjem i turbopunjačima, koji u poređenju sa prethodnicima imaju manju potrošnju za čak 22 odsto. Mala potrošnja ide pod ruku i sa malom emisijom ugljen-dioksida, koja iznosi svega 99g/km, kod agregata sa 105 KS. U početku će u ponudi biti 1,6 TDI agregat sa 105 KS i 2,0 TDI sa 150 konja, dok se nešto kasnije očekuju i oni od 86, 90, 122, 180, 184 KS, što u dizel, što u benzinskoj varijanti. Kada je dizajn u pitanju, dinamičan i samouvereni karakter novog "leona" odaje impersivan izgled. Novi "leon" ima svoj lični vizuelni stav i deluje kao da je njegovo trodimenzionalno projektovanje zaživelo u praksi, jer ovaj automobil deluje robusno i stilski sjajno isklesano u isto vreme. Treća generacija "Seatovog" aduta dugačka je 4,26 m, što je za nekih 5 cm kraće od prethodnika, ali je zato međuosovinsko rastojanje veće za 6 cm, što svakako doprinosi rastu raspoloživog unutrašnjeg prostora i stabilnosti na drumu. Zbog toga je i prtljažnik "narastao" na 380 litara. Svetlosne grupe su tipične za "Seatovo" poimanje dizajna. Po prvi put se na jednom ovakvom automobili mogu sresti u potpunosti ugrađena LED tehnologija, što u mraku daje nepogrešivi i prepoznatljivi "leonovski" izgled. Slično je i sa zadnjim delom automobila, gde se LED farovi stapaju sa oštrim ivicama karoserije, dok između njih ponosno stoji logo proizvođača. Što se enterijera tiče, njegov dizajn je prilično čist, lagan i nekako bez suvišnih detalja i komplikovanih sitnica koje umesto da doprinesu, često odmažu u celokupnom sagledavanju unutrašnjosti jednog vozila. "Seat" nije upao u tu zamku i sve izgleda elegantno i lepo upareno. Kvalitet izrade i korišćenih materijala je na nivou automobila iz više klase, što je odraz aktuelnog trenda da manji i jeftiniji modeli poprimaju karakteristike starije braće. Uz dobar enterijer ide i napredne tehnološke funkcije koje će "leon" ponuditi svojim kupcima. Glavna komandna tačka "nastanjena" je u ekranu osetljivom na dodir. Pored njega, a istovremeno u vezi s njim, su CD radio, microSD slot i moćni audio sistem. "Leon" poseduje i sistem za asistenciju u vožnji, koji, između ostalog, prepoznajue zamor i gubitak koncentracije kod vozača, kome sugeriše da napravi pauzu. Kao deo dodatne opreme, "leon" će imati i kameru na zadnjem delu, kao i sistem za praćenje linija na putu, koji prati kretanje vozila i po potrebi vrši blage korekcije kako bi se izbeglo prelaženje u suprotnu traku. Tu su još već ustaljena navigacija, glasovna komanda i još mnogo toga, što uz vanserijski dizajn i zaista veliku paletu agregata treba da učini "leon" dosta primamljivijim brendom nego što je do sada bio, a priliku da ga javnost prvi put vidi uživo imaće u septembru na Salonu automobila u Parizu.
IZVOR |