Star je preko tri i po decenije, a do sada je širom sveta prodat u gotovo trideset miliona primeraka. To je „golf“, automobil koji ne treba posebno predstavljati. Druga generacija, od milošte nazvana „guzonja“, na ovim prostorima doživljava se kao kultni automobil, a treća i četvrta generacija taj status nikada nisu dostigli, dok peti „golf“ tek treba da se dokaže. Upravo takav, „golf pet“ imali smo na testu.
Kako je ovo generacija koja je donela manje dizajnerskih, a više tehničkih novina izabrali smo varijantu sa verovatno najvećim novitetom koju je „petica“ donela, a to je sada već čuveni DSG menjač sa dve lamele (kvačila). Kako kupci polovnih automobila, u strahu od velikih troškova opravki, po pravilu negativno gledaju na automatske menjače, a pogotovo na ovako savremen, kompleksan i još uvek tehnološki nedokazan novitet, zanimljivo je bilo proveriti kako se DSG menjač pokazao nakon više od 100.000 kilometara. Takođe, kako je testirani „golf“ u varijanti sa dvolitarskim dizelašem od 140 konjskih snaga (koji je takođe novitet) predstavljen uz petu generaciju ovog modela, zanimljivo je bilo proveriti i njega. Reč je o poslednjoj generaciji Folksvagenovih „pumpe duse“ dizel agregata koji su poznati po štedljivosti, ali i bučnom radu i vibracijama.
Sadašnji vlasnik je svog „golfa“ na[ao relativno povoljno kao polovno vozilo vraćeno sa lizinga, što je u poslednje vreme prilično dobar način da se za manje para dođe do jeftinog i dobro održavanog polovnjaka. U trenutku kada je uzet, automobil je u periodu od dve godine prešao čitavih 80.000 kilometara. Očigledno, reč je o službenom automobilu koji je korišćen za duža putovanja, što je, iz ugla trošenja delova ogibljenja i motora, u principu i bolja varijanta nego kupovine vozila koje je prešlo manju kilometražu ali na kratkim relacijama po gradu. Od tada je sadašnji vlasnik prešao oko 20.000 kilometara, a sve što je na vozilu rađeno bili su redovno servisi i jedna havarijska zamena krila i obloge prednjeg branika. Drugih problema nije bilo.
U odnosu na konkurente, ali i prethodne generacije „golfa“, „petica“ ima daleko izdržljiviji prednji trap. Retkost je da nastradaju kugle ili uporne spone, a jedino se dešava da usled loših puteva vremenom propadnu prigušujući, takozvani silen blokovi i to, kako kažu u servisu, u proseku na svakih 100.000 kilometara. Izdržljivi su i amortizeri, ali i krajevi spona. Popularni dvolitarski dizelaš od 140 konja pokazao se vanredno pouzdanim. Pouzdanijim čak i od gotovo legendarnog 1.9 TDI dizelaša. Tipičan problem kod savremenih „komon rejl“ dizelaša, poput zapušenih brizgaljki usled lošeg goriva, retko se sreće, ali verzije sa početka proizvodnje ovog motora imale su problema sa EGR ventilom i membranom ovog uređaja, pa na to treba obratiti pažnju prilikom kupovine. Za dizelaše je karakterističan i problem na takozvanom plivajućem zamajcu. Ova neispravnost se manifestuje izraženim vibracijama na praznom hodu. Problem se rešava zamenom ovog dela, a ponekada je uz njega neophodna i promena seta kvačila.
Što se tiče DSG menjača, on se tokom 100.000 kilometara pokazao besprekorno pouzdanim. Brzine i dalje menja glatko i bez trzaja, a i vlasnik je njime veoma zadovoljan. U servisu su nam potvrdili da do sada nisu imali negativna iskustva sa DSG menjačima, a jedini problem koji se dogodio u Srbiji nastao je usled neispravnosti mehatronike. U tom slučaju, menjač je i dalje radio, ali je prilikom ubrzavanja automobil neispravno trzao. Treba reći i da su jedan od problema kod prvih „petica“ bili i kontakti električnih vodova bočnih vazdušnih jastuka. Konektori se nalaze ispod prednjih sedišta, a za popravku ovog problema neophodna je kvalitetna dijagnostika.
|