Magazin
Tojotini polovnjaci su najispravniji |
U godinama krize i tankih novčanika mnogi se okreću kupovini polovnih automobila kao jedinom mogućem rešenju. Na večito pitanje „kako odabrati polovni automobil“ pokušala je da odgovori i Nemačka agencija za tehnički pregled.
Naime, ova agencija je krajem prošle godine organizovala tradicionalno istraživanje tokom kojeg su se „Tojotini“ modeli pokazali kao najispravniji u konkurenciji kako vozila starih do tri godine tako i četvorotočkaša proizvedenih pre najviše jedne decenije. Agencija za tehnički pregled ili „Technischer Überwachungsvereine“, smatra se jednom od najrigoroznijih organizacija na svetu koja se bavi ispitivanjem kvaliteta polovnih vozila. Zbog toga krajem svake godine vozači širom Nemačke strahuju od izveštaja ove agencije. Ocenjivanje polovnih automobila u ovoj organizaciji funkcioniše tako što se prvi pregled obavlja tri godine nakon kupovine novog vozila. Tada se vrši detaljna dijagnoza automobila i dogovara se novi pregled tek za dve godine. Isti postupak se ponavlja svake dve godine, uz uslov da vozilo dobije prolaznu ocenu. Ukoliko tehničari procene da automobil ne ispunjava stroge kriterijume, tom četvorotočkašu se zabranjuje izlazak na ulicu.
Prošlogodišnji izveštaj TUV-a obuhvatio je kontrolu čak 7.779.312 vozila koja su podeljena u dve kategorije - na automobile stare do tri godine i četvorotočkaše proizvedene pre najviše jedne decenije. Tabela najispravnijih modela u obe konkurencije napravljena je na osnovu postotka vozila koja nisu prošla kontrolu. Tako, recimo, prva dva mesta u kategorija vozila starih do tri godine zauzimaju modeli „Tojote“: „prijus“ i „auris“, čiji gotovo svaki pedeseti četvorotočkaš, prema ovom pregledu ne može na ulicu. Zanimljivo da poslednje tri pozicije u ovoj konkurenciji drže „fijat panda“, „reno espas“ i „dačija logan“, čije svako osmo vozilo nije prošlo testiranje. S druge strane, u kategoriji automobila starih do deset godina lider je „porše 911“ ispred čak tri „Tojotina“ modela: „rava 4“, „jarisa“ i „avensisa“, kod kojih je svako deseto, odnosno sedmo vozilo u neispravnom stanju. Na začelju u ovoj konkurenciji su „Fordovi“ „galaksi“ i „ka“, čiji svaki treći četvorotočkaš nije prošao kontrolu. Međutim, da bi kupac polovnog automobila bio siguran da je načinio pravi potez, mora poslušati nekoliko saveta stručnjaka.
Tehnički pregled garant za ispravnost Najpre, prilikom kupovine polovnog automobila neophodno je proveriti svaku ključnu informaciju o vozilu. To znači da se konkretni automobil mora ispitati na tehničkom pregledu, ali nikako ne u radionici u blizini prodavca jer postoji mogućnost da se on unapred dogovorio sa radnicima kako bi proglasili vozilo ispravnim. Zato je potrebno da kupac odveze automobil kod mehaničara kojem veruje. Treba biti vrlo oprezan i prilikom eko-testa, koji se može lako prevariti. Ukoliko se, recimo, automobil jednostavno produva na autoputu, može dobiti prelaznu ocenu na tom testu. Posebnu pažnju treba obratiti i na kilometražu pošto se dešava da prodavci ručno smanjuju pređene kilometre. Pre kupovine treba proveriti debljinu lima na kritičnim tačkama kako bi se otkrilo da li je automobil krpljen da bi se prikrili tragovi nesreća.
|
|
|
|