Biciklizam
|
|
218 poruka na forumu
| |
23
| |
298
|
|
post # 1 | 08.04.2012 , 3:02 AM
|
Zdravlje na dva točka
Vožnja bicikla skida suvišne kilograme, zateže i oblikuje mišiće, jača srce, čuva zglobove, povećava izdržljivost organizma, utiče na poboljšanje probave i smanjuje stres.
Topli dani idealni su za vožnju bicikla, savršenog načina rekreacije koji skida suvišne kilograme, zateže i oblikuje mišiće. Rekreativna vožnja bicikla odlična je i za sticanje kondicije, smanjuje rizik od problema sa visokim pritiskom, povećava izdržljivost organizma, jača imunitet, utiče na poboljšanje probave i smanjuje stres. Svi pozitivni efekti vožnju bicikla čine jednim od najefikasnijih načina vežbanja, pa su zbog toga sastavni deo mnogih dijeta, programa treninga i zdravstvenih preporuka.
Evo šta stručnjaci kažu zbog čega je sve dobro vrteti pedale:
* Vožnja bicikla na lagan način sagoreva kalorije i suvišne masnoće zbog čega se preporučuje damama koje žele da smršaju. Žena koja ima oko 60 kilograma skinuće čak 480 kalorija za 60 minuta vožnje, ako vozi prosečnom brzinom od 20-25 km na sat. Što je brža i intenzivnija vožnja, troši se više kalorija, ali stručnjaci ne preporučuju prevelike napore nego postepeno povećavanje brzine i intenziteta da se organizam ne bi suviše opteretio. Neka istraživanja pokazuju da ljudi koji, na primer, voze desetak kilometara dva puta nedeljno, sagore i do pola kilograma masnih naslaga mesečno.
* Vožnja bicikla oblikuje mišiće, pa ne čudi što su profesionalni biciklisti poznati po lepo oblikovanim nogama. Dok vrtite pedale aktivni su mišići potkolenice, prednje i zadnje strane natkolenice, mišići butina i stražnjice, ali i mišići koji pomažu da telo bude u pravilnom položaju - trbušni i mišići donjeg dela tela. U isto vreme aktivni su i tricepsi na rukama, naročito ako vozite uzbrdo.
* Bicikl čuva srce. Kardiovaskularne smetnje jedan su od najčešćih uzroka smrtnosti, a srčana oboljenja intenzivnija su ukoliko ljudi imaju visok pritisak i holesterol, a vožnja bicikla pozitivno deluje na ove probleme. Istraživanja su pokazala da ljudi koji umerenim tempom voze bicikl tri puta nedeljno, samo po pola sata, spuštaju i pritisak i holesterol. Zbog toga lekari savetuju da uvek vozite pola sata bez prekida.
* Vožnja podiže nivo energije. Ukoliko ste umorni i bezvoljni, vožnja bicikla povećaće nivo energije za 20 odsto i smanjiti umor za čak 65 odsto. To se događa zbog toga što biciklizam podstiče mozak da luči dopamin, hormon povezan sa količinom energije. Čak i spora vožnja koja vas ni ne oznoji, tri puta nedeljno, bitno će uticati da se osećate bolje.
* Vožnja bicikla čuva zglobove. Dok okrećete pedale telo je u sedećem položaju i, za razliku od trčanja ili intenzivnih aerobnih vežbi, nema opeterećenja za zglobove, kolena i kičmu, pa je manja mogućnost povrede. Stručnjaci preporučuju da dobro podesite bicikl. Danas većina modela ima brzine, modove koje možete podesiti kako bi vam vožnja najviše prijala. Veoma je bitno i da sedište bude na pravoj visini, odnosno da ne opterećujete kičmu tokom vožnje. Kada je pedala dole, koleno bi trebalo da bude blago savijeno i nije dobro ako su vam noge previše ispružene ili savijene, jer to znači da sedište nije u pravilnom položaju.
KAKO I KOLIKO VOZITI BICIKL?
Kada odlučite da vozite bicikl, izaberete najbolji model i podesite ga, počnite sa laganom vožnjom ne duže od 20 minuta, dva puta nedeljno. Kada vam to više ne bude bilo naporno, povećajte frekvenciju na 3-4 puta nedeljno. Tek onda sledi povećanje vremena koje provodite u vožnji. Postepeno vozite sve duže i duže, a tek kada ni to ne bude bio problem, možete da razmislite o menjanju trase, odnosno o malo intenzivnijoj i napornijoj vožnji (sa većim opterećenjem, uzbrdo ili na neravnoj podlozi). Kondicija će vam iz dana u dan biti sve bolja, osećaćete se mnogo zdravije, opuštenije i zadovoljnije. Stručnjaci tvrde da je osnovni princip kod vožnje da prvo povećavate frekvenciju broja treninga (broj vožnji u toku nedelje), zatim udaljenost (trajanje treninga), pa tek na kraju intenzitet treninga (tj. frekvenciju rada srca). Da biste kontrolisali broj otkucaja srca možete da koristite i srčani monitor koji pomaže u određivanju osnovnih postavki treninga.
...
Dodaću da je obavezna oprema a najbitnija od svega kaciga, gledao sam slučajeve našta je ličila kaciga posle pada pa nedalo zlu koristite je.
Uživam u vožnji bicikle, može se reći da je rekreativno vozim, sa pređenih prošlogodišnjih 1200km. Maksimalne kilometraže u jednom danu iznosile su nešto preko 60km i oko 1000m uspona. U većini slučajeva putanje su bile Beograd (Zemun) - Avala, i nekoliko vožnji do Baba i Čortanovaca. Koliko volim vožnju po asfaltnom isto toliko a i više vožnju po neravnom zemljanim i makadamskim putu. Kroz prirodu krećem se sporije radi uživanja u okolini i neopisiv je lek. Da li je Sunce ili kiša nebitno je vožnja se ne odlaže a još ako si povratku...
Prošlogodišnja vožnja imala i lepih i ružnih momenata, od ružnih mogu izdvojiti to da po povratku s Avala kod Belog potoka čovek nije procenio moju brzinu kretenja i poprečio mi se na putu, da sam kočio preleteo bi preko kola i samo brzim manervom izbegao sam sudar i sigurni pad. 2x me taksisti sekli iz žute trake i skoro uklještili sa vozilom iz bele. Žena vozač na zemunskom keju upalila migavac za desno, ja se okrenuo da vidim šta ide iza da bi mogao levo i da je obilazim, kad pametnica ukočila na sred puta i pušta me da je obiđem s desne strane Kočenje je bilo do branika, a glava nad njenim gepekom Inače nije mi bilo jasno što je ukočila dok nisam čuo kroz prozor suvozača prođite me zbog vas sam ukočila. Prvo što sam pogledao i pomislio gde je taj pešak a od pešaka ni senke. Od muke i gluposti koja me je zadesila nisam joj mogao ništa reći, samo sam je ćutke sa desne strane obišao A covek na trotoaru kez i čuđenju sceni koja se odigrala ispred njega. Daaa tu je bio i pad preko psa od neke gospođe na Zemunskom keju, moja greška nisam smeo voziti pešačkom stazom ali kako postoji marfi tako i životno iskustvo reko aj stazom da vidim neku cicu (inače par puta sam pešačkom vozio od n puta). Tri gospođe kulturno njihovom stranom ja svojom, dva njihova psa punom brzinom jureći jedan drugog kulturno njihovom stranom ali pre samog mimoilaženja prvi skreće ka meni seče me njega mašim ali drugog po sred sa jakim kočenjem. Pas jauknuo okrenu se 2x i nastavio da juri drugara a ja preko točka dočekavši se na dlanove bez nekih povreda sem što su mi dlanovi brideli.
Pored korisnog i zdravog postoji lepota u vožnji bicikle koju je teško opisati, to se mora doživeti čak su mi lepi i momenti koje pamtim po ružnom jer mi je to jedno iskustvo koje daje pozitivan rezultat.
|
|
| |
|
post # 2 | 08.04.2012 , 11:46 AM
|
Sobni vozim a ovaj pravi nemam.
|
|
| |
|
post # 3 | 08.04.2012 , 10:10 PM
|
Vozi bicikl svaki dan nekad znam napraviti i po 20km nije nimalo tesko kad se navikne (inace toliko predjem dok idem do Hitman-)
|
|
| |
|
post # 4 | 11.04.2012 , 12:15 PM
|
ne vozim vise od 2km..vise vozim onaj sto u sobi imam
|
|
| |
|
post # 5 | 11.04.2012 , 12:35 PM
|
po 10 ili 20 km svaki dan...neki put kad se skupim sa drustvom i po 80-90km
|
|
| |
velikoStopaloobdukcija uma
|
post # 6 | 05.06.2012 , 3:24 PM
|
taman mi je voznja bajkom,imam neko sokocalo sto koraca tockovima,cak smo drugari i ja svojim dvotockaskim jedrilicama masinama nadenuli imena...Zdenko Zdenko,Dzime ,Spori Mirko IV(to ej moja masina),Jagoda i Slonko jedna Pedala jezde drumovima Semberije
studirati filozofiju smotaliteta travologije u rizlogiji je smjesno jer ja se bavim velikoStopaloobdukcijom uma i zato vas molim da obratite paznju kako se ponasate,hvala
|
|
| |
882 poruka na forumu
| |
27
| |
382
|
|
post # 7 | 05.06.2012 , 4:41 PM
|
Ja sam pre treniro biciklizam mogu reci da je super sport ali sam odustao ali ovako bicikli vozim dosta puta na dan
|
|
| |
|
post # 8 | 06.06.2012 , 1:36 PM
|
Svaki dan makar po 1 km
Svi brisu Sline samo Gareth Bale :)))
Matematika- Kao Kineski Film Bez Prevoda
Ni U Ovom,Ni U Budućem Svijetu,Za Real Madrid Navijati Neću!
|
|
| |
|
|
post # 10 | 06.06.2012 , 6:26 PM
|
Quote (MarijanaBK1) obožavam da vozim bajs I ja. Ne vozim ga nesto preterano, po sat vremena 3 dana u nedelji, dok ostale dane trcim, isto sat vremena. Em si mrsav, em si zdrav, em imas kondiciju.
|
|
| |
373 poruka na forumu
| |
11
| |
216
|
|
post # 11 | 06.06.2012 , 6:56 PM
|
Kod mene nemas gde da ga vozis
Jesen stiže, dunjo moja, ja i dalje štrebam..
|
|
| |
|
post # 12 | 27.06.2012 , 3:13 PM
|
Pa nemam bajs već duže vreme, ali uskoro ću dobiti. Tako da ću se voziti. Inače, ranije je bilo dosta vožnji, i nadam se da će ih biti opet, samo da stigne bajs...:))
oskcd
|
|
| |
|
post # 13 | 27.06.2012 , 11:31 PM
|
JA svaki dan zgulim od 30 do 70 km smrsao sam 17 kg bajs me popravio pravo toliko od mene
esad bilic
|
|
| |
205 poruka na forumu
| |
6
| |
144
|
|
post # 14 | 28.06.2012 , 0:03 AM
|
Prelazim i po 60km s biciklom zavisi kako kad ,ali uglavnom svaki dan sam na njemu i svaki dan najmanje 5km predjem ,bez toga ne može Inače imam mistral bicikl koji je koštao 300 KM.
|
|
| |
|
post # 15 | 03.08.2012 , 11:20 PM
|
Svaki dan vozim bicikl, pominujem vise od 30 km najmanje....
|
|
| |
|
|
post # 17 | 10.08.2012 , 9:06 PM
|
Vozila sam do nedavno, a onda mi je pukla guma, i nisam je zamenila Nisam mnogo vozila do 15km dnevno! Pa trcim.
~~ Ubi me prejaka rijec! ~~ ~~ Nista se ne zavrsava, sve se menja! ~~
|
|
| |
|
post # 18 | 24.08.2012 , 1:33 AM
|
vozim bicikli svaki dan,sigurno predjem nekih 25-30km. Vozim ujutru rano,pa ako imam vremena,i posle podne,tako da dnevno predjem 60 km.
Nikola
|
|
| |
|
|
post # 20 | 17.12.2015 , 1:13 PM
|
|
|
| |