"Besne ptice" se spremaju za svetsku dominaciju ali i da skinu Nokiu sa mesta vodeće finske kompanije.
Peter Vesterbaka, direktor marketinga u kompaniji Rovio, kreatoru igre Angry Birds, otkrio je globalne ambicije njegove firme na konferenciji Fortune Brainstorm Tech u Koloradu.
Vesterbaka, čiji je nadimak „Moćni Orao“ (Mighty Eagle), rekao je da je ova hit igrica preuzeta preko 300 miliona puta. „To je dobra brojka ali naš cilj je da budemo prvi brend sa milijardu fanova“, dodao je.
Rovio je lansirao Angry Birds 2009. kao aplikaciju za iPhone a ona je danas dostupna za preuzimanje preko niza drugih uređaja poput Android telefona, iPada, Sony Playstation 3 konzola, čak i preko Googleovog brauzera Chroma.
Trenutno ima 120 miliona aktivnih korisnika na mobilnim uređajima.
Koncept igrice je katapultiranje ptica u tvrđavu koju su sagradili zeleni prasići, kradljivci jaja, ali Vesterbaka kaže da Rovio „nije samo kompanija za igrice.
Ono što mi gradimo jeste nova generacija franšize za zabavu. Mislim da smo kompanija koja ima najveći porast korisnika u ovom trenutku”.
Rovio je kupio studio za animaciju i počeo sa proizvodnjom dvominutnih kratkih filmova kao i dugometražnog filma koji će biti završen za dve-tri godine.
„Radimo na novim formama Angry Birds”, kaže Vesterbaka. „Naš sledeći projekat su tri knjige zasnovane na ovoj priči. Prvo ćemo objaviti kuvar.”
Kada je upitan koliko se uspeh igrice može pripisati „sreći”, Vesterbaka se vidno naljutio. „Kao prvo, mi smo veoma analitični, tako da je Angry Birds stvorena da bude hit. Trudili smo se da u svakom koraku procesa eliminišemo faktor sreće.
A drugo, pre Angry Birds smo napravili 51 igricu, tako da nije reč o uspehu preko noći”.
Rovio je uspešno proširio ovu franšizu iz virtuelnog u stvarni svet uprkos upornim savetima da to neće funkcionisati.
„Stalno su nam govorili da ne treba da proizvodimo filmove, knjige ili igračke na temu Angry Birds, a mi smo prodali nekih 8 miliona igračaka”, kazao je Vesterbaka i nastavio: „Nije to nikakva nauka. Ako imate jak brend i veliku bazu sledbenika, možete da uradite sve što zamislite.”
Na kraju svog izlaganja Vesterbaka je upitan da li će Rovio jednog dana skinuti sa trona Nokiu kao najvažniju finsku kompaniju.
„Da”, odgovorio je „Moćni Orao” bez razmišljanja.