Duel koji zovemo klasičnim, kao kod teškaša u boksu. Samo nedelju dana nakon što je BMW svetskoj javnosti predstavio svoju novu "seriju 3", Audi je odgovorio redizajniranim modelom "A4". Slučajno? Naravno da nije. Radi se o dobro planiranoj diverziji kako bi se pokvario šou momaka iz Minhena. Oko za oko - dva iskonska rivala ne uzimaju zarobljenike.
Ali, ono što se u reklamama predstavlja kao automobil novog tela iz Ingolštata je u stvari samo mamac koji bi trebalo da odvrati pažnju potencijalnih kupaca. Već u prvim rečenicama saopštenja za novinare lopta se polako spušta na zemlju: "Audi je redizajnirao model A4". Da, u pitanju je klasičan konfekcijiski redizajn jer ne smemo da zaboravimo da je "audi A4" već pune četiri godine na terenu. Čak i superzvezde stare, ali zato postoji botoks. Uz nekoliko manjih intervencija na unutrašnjim organima, Audi se pojavio sa automobilom koji na modnoj pisti može da stoji rame uz rame sa novom "trojkom". Međutim, da li "audi A4" stvarno može da se bori sa potpuno novom "serijom 3"? Još od 1975. godine, ovo je šesta generacija sedana srednje klase koja nije uspela da odoli trendu rasta dimenzija. „Trojka“ je sa 4,53 porasla na 4,62 metra kako bi se putnicima u drugom redu obezbedilo malo više prostora, pre svega za kolena. „Audi A4“ se protegao čak do 4,7 metar što ume da zasmeta u gradskoj vožnji i na uskim parkinzima. Oba automobila međutim imaju identično međuosovinsko rastojanje - 2,81 metra. Dakle, „BMW-ovi“ kraći prepusti donose atraktivniji izgled i dinamičniju vožnju.
Najupečatljivije izmene na „audiju A4“ su svakako duguljasta prednja svetla sa LED trakom, kao kod modela A6, umesto sa agresivnim LED diodama. Isto važi i za zadnja svetla, dok su super snažna ksenon-plus svetla deo dodatne opreme. BMW je zadžao klasične okrugle farove, tako da kada u retrovizoru ugledate svetla, lako ćete prepoznati da li automobil dolazi iz Minhena ili Ingolštata. Međutim, ono što nikako nećete znati je da li vas juri A4, A6 ili A8, odnosno neki od modela BMW-ovih serija 3, 5 ili 7, pošto su razlike unutar porodice minimalne. Unutrašnjost „audija A4“ uglavnom je ostala nepromenjena. U bogatijim paketima dobićete više detalja od hroma i drveta i to je, manje-više, to. Audijev MMI sistem, odnosno BMW-ov pandan „iDrive“ i dalje ostaju stvar ukusa. Bilo kako bilo, oba sistema zahtevaju određeni period privikavanja.
Razlika u filozofiji dva brenda najbolje se vidi po pitanju pogona: Audijev prednji protiv BMW-ovog zadnjeg. Šestotstepeni ručni menjači su standard i kod „audija A4“ i kod „BMW-a serije 3“. Ako se kod Audija odličite za automatiku sledi vam „multitronik“ menjač, dok se kod verzija s kvatro pogonom dobija sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom „S-tronik“. Adut BMW-a je osmostepeni ZF automatski menjač koji je dostupan uz sve motore i dolazi sa start-stop sistemom kao delom standardne opreme. Što se prosečne potrošnje tiče, BMW je u prednosti. Bar na papiru. Prema fabričkim podacima, model „320d Efficent Dynamics Edition“ u proseku troši 4,1 litar na 100 km. Audijev odgovor je dvolitarski TDI sa 136 KS i potrošnjom 4,2 litra. BMW želi da slabi i na polju hibrida, jer se prvi model očekuje već 2013. godine, dok Audijev odgovor još nije na vidiku. Kombinacija snage i niske potrošnje BMW će na početku prodaje ponuditi po dva potpuno nova benzinska i dizel motora. Trenutno "najslabiji" benzinski agregat, dvolitarski tvinpauer turbo četvorocilindraš sa 245 KS ugrađuje se u verziju "328i", dok vrhunski "BMW 335i" koristi šestocilindraš sa 306 konjskih snaga. "BMW 328i" do "stotke" stiže za 5,9 sekundi, a "335i" za 5,5 sekundi. Ljubiteljima dizelaša nude se "320d Efficent Dynamics Edition" sa dve litre i 163 KS (prosečna potrošnja je 4,1 litra) i klasični "BMW 320d" sa 184 KS (potrošnja 4,5 litra). Audi nudi TFSI turbo-benzince u rasponu od 120 do 277 KS, kao i TDI dizelaše od 120 do 245 KS.
|