Magazin

Početna » Magazin » 2013 » Januar » 20

Deset strategija manipulacije ljudima
Na osnovu rada jednog od najuticajnijih svetskih intelektualaca, američkog lingviste Noama Čomskog, donosimo vam spisak od deset strategija manipulacije putem medija. 1. PREUSMERAVANJE PAŽNJE Pažnju javnosti preusmeravati sa važnih problema na nevažne. Prezaposliti javnost poplavom nebitnih informacija, da ljudi ne bi razmišljali i stekli osnovna saznanja u razumevanju sveta. 2. STVARANJE PROBLEMA Ta metoda se naziva i “problem-reagovanje-rešenje”. Treba stvoriti problem, da bi deo javnosti reagovao na njega. Na primer: izazvati i prenositi nasilje sa namerom, da javnost lakše prihvati ograničavanje slobode, ekonomsku krizu ili da bi se opravdalo rušenje socijalne države. 3. POSTUPNOST PROMENA Da bi javnost pristala na neku neprihvatljivu meru, uvoditi je postepeno, “na kašičicu”, mesecima i godinama. Promene, koje bi mogle da izazovu otpor, ako bi bile izvedene naglo i u kratkom vremenskom roku, biće sprovedene politikom malih koraka. Svet se tako vremenom menja, a da to ne budi svijest o promenama. 4. ODLAGANJE Još jedan način za pripremanje javnosti na nepopularne promene je, da ih se najavljuje mnogo ranije, unapred. Ljudi tako ne osete odjednom svu težinu promena, jer se prethodno privikavaju na samu ideje o promeni. Sem toga i “zajednička nada u bolju budućnost” olakšava njihovo prihvatanje. 5. UPOTREBA DEČIJEG JEZIKA Kada se odraslima obraća kao kad se govori deci, postižemo dva korisna učinka: javnost potiskuje svoju kritičku svest i poruka ima snažnije dejstvo na ljude.Taj sugestivni mehanizam u velikoj meri se koristi i prilikom reklamiranja. 6. BUĐENJE EMOCIJA Zloupotreba emocija je klasična tehnika, koja se koristi u izazivanju kratkog spoja, prilikom razumnog prosuđivanja. Kritičku svijest zamjenjuju emotivni impulsi (bes, strah, itd.) Upotreba emotivnog registra omogućava pristup nesvesnom, pa je kasnije moguće na tom nivou sprovesti ideje, želje, brige, bojazni ili prinudu, ili pak izazvati određena ponašanja. 7. NEZNANJE Siromašnijim slojevima treba onemogućiti pristup mehanizmima razumevanje manipulacije njihovim pristankom. Kvalitet obrazovanja nižih društvenih slojeva treba da bude što slabiji ili ispod proseka, da bi ponor između obrazovanja viših i nižih slojeva ostao nepremostiv. 8. VELIČANJE GLUPOSTI Javnost treba podsticati u prihvatanju prosečnosti. Potrebno je ubediti ljude da je (in, u modi), poželjno biti glup, vulgaran i neuk. Istovremeno treba izazivati otpor prema kulturi i nauci. 9. STVARANJE OSEĆAJA KRIVICE Treba ubediti svakog pojedinca da je samo i isključivo on odgovoran za sopstvenu nesreću, usled oskudnog znanja, ograničenih sposobnosti, ili nedovoljnog truda. Tako nesiguran i potcenjen pojedinac, opterećen osećajem krivice, odustaće od traženja pravih uzroka svog položaja i pobune protiv ekonomskog sistema. 10. ZLOUPOTREBA ZNANJA Brz razvoj nauke u poslednjih 50 godina stvara rastuću provaliju između znanja javnosti i onih koji ga poseduju i koriste, vladajuće elite. “Sistem”, zaslugom biologije, neurobiologije i praktične psihologije, ima pristup naprednom znanju o čoveku i na fizičkom i na psihičkom planu.

IZVOR


Dragan
19.01.2013
510
glasova: 1





0   Spam
Lap-T0P   (20.01.2013 1:57 AM) [Sadrzaj]
100 %  tachno  gj

Samo registrovani korisnici mogu upisivati komentare.
[ Registruj Se | Uloguj se ]

PROČITAJTE I...
Misteriozna masa motrila je na krevetac: Kada je ugledao ovaj prizor na kameri, ...
Nećete verovati kako danas izgleda jeziva devojčica iz Kruga! (VIDEO)
Da li ste znali da najpoželjniji holivudski muškarci imaju slovenske krvi?
Šta je paraliza sna
ŠOKANTNO! Predozirali se pred detetom
Đoković: To je Gael, kriv sam, ali i u finalu!
Kinezi spremaju bogatu ponudu za Mourinha!?
Sevilla 'četvorkom' osigurala finale s Barcelonom
ZenFone Max - Asusov smartphone sa 5.000 mAh baterijom
Napokon: otkrivena "druga" Zemlja


PORUKICE


NOVO NA FORUMU
Vasa konekcija speedtest.net
MolderFBI u Internet konekcije i klijenti
Moj sajt
smitke u Moj Sajt
Turizam
smitke u Turizam
Koji auto vozis?
smitke u Automobili