Društvena mreža Fejsbuk zvanično ima 901 milion korisnika širom sveta, ali je srpskih naloga sve manje.
Na sajtu Socialbakers.com koji redovno ažurira statističke podatke o korišćenju ove mreže u više od dvesta zemalja, Srbija je po broju korisnika na 47. mestu – ima ih 3.059.140, piše Politika.
Na prvi pogled se može učiniti da Srbi masovno napuštaju Fejsbuk, po broju stanovnika trenutno treću „državu” na svetu. Međutim, upućeni kažu da je zanemarljiv broj ljudi koji gase naloge i da se radi o pokušajima američke kompanije da uvede red među srpske „Fejsbukovce”.
„Kod nas ima oko tri miliona korisnika interneta i apsurdno je da ima više korisnika Fejsbuka. Upravo zbog te nelogičnosti, ova mreža je očigledno krenula u kampanju brisanja naloga kompanija koje se predstavljaju kao pojedinci, a briše i profile prijavljene zbog zloupotreba,“ smatra Bojan Rendulić, direktor digitalne medijske agencije „Fastbridge”.
To deluje kao jedno od mogućih objašnjenja i Marku Neradoviću, direktoru sektora za oglašavanje na internetu agencije „New moment”. Drugo je da su presek za ovdašnje tržište pravili u trenucima kada je bilo problema u radu Fejsbuka. Tokom jednog ili dva dana u martu mreža nije radila u celom svetu, a i prošlog meseca je bilo izvesnih problema.
To deluje kao jedno od mogućih objašnjenja i Marku Neradoviću, direktoru sektora za oglašavanje na internetu agencije „New moment”. Drugo je da su presek za ovdašnje tržište pravili u trenucima kada je bilo problema u radu Fejsbuka. Tokom jednog ili dva dana u martu mreža nije radila u celom svetu, a i prošlog meseca je bilo izvesnih problema.
Po proceni oba sagovornika Politike, deset odsto srpskih profila je ili duplikat ili je reč o profilima kompanija. „Ima kompanija koje nisu svesne da mogu da imaju fan stranicu koja će se zvati kao kompanija, nego otvore nalog kao osoba i na taj način promovišu biznis, što nije po pravilima,“ napominje Rendulić.
Takođe, „Fejsbuk” će sve više insistirati da ljudi na ovoj mreži koriste pravo ime i prezime. „Ova mreža je postala toliko uticajana, da se preliva u sve sfere života i zato rade na tome da se svi predstavljaju pravim imenom. To je dobra odluka, jer i oni time dobijaju na kredibilitetu,“ ističe Rendulić.
Inače, po broju naloga na FB-u u odnosu na ukupan broj korisnika interneta, Srbija je u samom vrhu i taj procenat iznosi između 70 i 80 odsto.