Prototip Folksvagenovog ultraštedljivog automobila "XL1" fotografisan je tokom testiranja u zimskim uslovima, a cilj nemačkog proizvođača je da serijska verzija ovog vozila ne premaši potrošnju od jednog litra na 100 km.
Ultra štedljiv i lak automobil: Folksvagen XL1 Folksvagen je prvu varijantu novog tipa automobila sa izrazito niskom potrošnjom goriva predstavio još 2002. godine, a dalji razvoj je rezultirao konceptom L1, koji je prikazan na sajmu automobila u Frankfurtu 2009. godine. Ideja je bila da se korišćenjem različitih tehnologija proizvede automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, kojem će u vožnji biti potrebna neverovatno mala količina goriva - u ovom slučaju samo jedan litar dizela na 100 kilometara. Koncept L1 pokretao je dvocilindrični dizelaš od 29 ks i mali elektromotor od 14 ks, a snaga je prenošena na točkove preko sedmostepenog DSG menjača. Automobil je bio širok 1,2 metra i imao je mesta za dva putnika. Uz veoma malu masu vozila, tada je ostvarena prosečna potrošnja od 1,2 l/100 km. Dalji razvoj "folksvagena L1" doveo je 2011. godine do koncepta "XL1". Ukupna masa ovog automobila je tek 795 kilogama, a kabina je napravljena od plastike koja je ojačana ugljeničnim vlaknima.
Za sada je samo koncept koji čeka masovnu proizvodnju Folksvagen je u "XL1" ugradio dvocilindrični TDI dizel motor zapremine 800 ccm, koji isporučuje 47 ks, kao i elektromotor koji razvija 27 ks. "XL1" je od 0 do 100 km/h stizao za 11,9 sekundi, potrošnja je iznosila svega 0,9 l/100 km, a emisija CO2 svedena je na 24 g/km. Nemački proizvođač je posle predstavljanja koncepta "XL1" najavio i njegovu serijsku verziju, a na osnovu "špijunskih" fotografija vozila bez kamuflaže može se videti da je automobil pri kraju faze testiranja. U planu je proizvodnja ograničene serije, a model "XL1" očekuje se u prodaji 2013. godine.
|