Google želi da stvori servis koji će, uz klasične rezultate pretrage, izbacivati i relevantne rezultate iz vaše privatne pošte. To znači da ako, recimo, tražite 'najbolji restoran', među rezultatima se može pojaviti i e-mail vašeg prijatelja u kojem spominje dobar restoran, piše na Googleovom zvaničnom blogu.
Ova usluga je još uvek u ranoj fazi razvoja, pa će Google pozvati milion korisnika da je testiraju, po načelu "ko prvi devojci". Ako želite da budete među milion, prijavite se ovde.
Google je ujedno objavio da Knowledge Graph postaje globalno dostupan. Reč je o bazi podataka o više od 500 miliona osoba, mesta i stvari koji su međusobno povezani na 3,5 milijardi načina, a koja je pokrenuta za severno-američko tržište u maju ove godine. Objedinjene informacije prikazane su na desnoj strani Googleove pretrage i mogle bi da vam pruže odgovore na pitanja koja još niste ni postavili.
Ta će baza postupno da postaje dostupna i u drugim zemljama engleskog govornog područja.
Proizvod je rezultat Googleove kupovine kompanije Metaweb pre dve godine, kao i povlačenja podataka iz niza besplatnih izvora online poput, recimo, Wikipedije.
Što se zemalja u kojima se ne govori engleski tiče, u Googleu kažu kako bi rado uslugu proširili i na njih, ali moraće da obave još puno posla pre nego što to postane moguće.
Poboljšanja oba servisa verovatno su reakcija na poteze koje povlače u Microsoftovom Bingu, a koji pretraživanje mreže pokušava da preobrazi u semantičko i društveno.
Bing je, recimo, dogovorio uključivanje relevantnih odgovora iz izdanja online Encyclopaedie Britannice i sve se tešnje integriše sa društvenim mrežama.