Magazin

Početna » Magazin » 2012 » Februar » 16

Kako da rešite probleme sa paljenjem automobila?
Noćne temperature negde dostižu i 20. podeok ispod nule, pa nije retka situacija da automobil ujutru teško ili uopšte ne pali. Automehaničari savetuju obavezno sipanje aditiva u rezervoar, zaštitu akumulatora stiroporom i skreću pažnju da paljenje uz pomoć kablova kod novijih automobila ne pomaže, posebno ako je akumulator skroz prazan.


Šta kad auto neće da upali?
 
- Već dva dana mi stoji automoibl u dvorištu. Zvao sam komšiju koji je došao sa nekim kablovima kupljenim u neproverenoj prodavnici. Nismo uspeli. Gurali smo drugar i ja, takođe nije uspelo - kaže Saša Tomanović iz Pinosave.

Ko ne želi sličan scenario na vreme mora da se pripremi. Prvi korak je odlazak do benzinske pumpe i kupovina aditiva za gorivo. Kako problem sa paljenjem u zimskim mesecima obično imaju stari dizel motori, vozačima takvih automobila savetuje se i dodatna zaštita akumulatora koja ne mora da se kupuje.

- Obavezno sipati aditiv u gorivo protiv zamrzavanja. Cena se kreće od 500 do 1.000 dinara u zavisnosti od proizvođača. Tečnost se sipa u rezervoar i preventiva je od zamrzavanja, mada motori na euro dizel nemaju taj problem. Takođe nije zgoreg "ušuškati” i tako zaštititi akumulator stiroporom - kaže automenahičar Saša Riznić.

Probleme sa paljenjem i na -15 neće imati automobili kojima su grejači ispravni, kod kojih akumulator pre toga nije bio nekoliko puta ispražnjen pa dopunjavan punjačem i slično. Takođe, važno je i da filter goriva bude čist.
 
 
"Okrenete ključ, sačekate da se ugasi grejač i tada zaverglate", još jedan je od saveta za paljenje zimi. Takođe, nije na odmet da, kad upalite automobil, ostavite da radi u mestu barem 30 sekundi.

- Ne treba forsirati motor dok se ne postigne radna temperatura. Dok ne dostigne temperaturu od 90 stepeni automobil treba voziti lagano sa najviše 2.500 obrtaja jer se tako štedi i motor i turbina, donekle i gorivo - kaže profesionalni vozač Dejan Maksimović.

Najveći problem kod dizel goriva je što sadrži parafin koji se steže na niskim temperaturama što dizel (D2) pretvara u polusmrznutu kašu. Evrodizel je očišćen od parafina, a ostale njegove komponente ne smrzavaju, tako da sa njim nema bojazni da će se zgusnuti.
 
 
Do takvog saznanja vozači mogu da dođu i bez velike mudrosti. Ko ne veruje neka izvede dobro poznati test: u jednu plastičnu bočicu sipa malo dizela D2, a u drugu malo evrodizela i ostavi nekoliko dana u zamrzivaču.
 
Iskusni će savetovati i to da se rezervar tokom zime drži uvek na više od pola, pošto se time ostavlja manje prostora za kondenzaciju a samim tim i manje vode u rezervoaru.
 
Osim toga, svaki automehaničar može okvirno da kaže do koje temperature je neki motor zaštićen i bezbedan od zamrzavanja. To se radi tako što se proveri koliko je zgusnuta tečnost protiv zamrzavanja i kolika je temperatura te tečnosti (mešavina destilovane vode i antifriza).
 
 
Preporučuje se da ona bude između -25 i -30 stepeni. 


Dragan
16.02.2012
854
glasova: 2





0   Spam
Tomato   (20.03.2012 9:35 PM) [Sadrzaj]
gospodin sjedi a onaj jadik gura :(

0   Spam
Tomato   (24.02.2012 1:12 PM) [Sadrzaj]
hahaahah

0   Spam
vedademan   (18.02.2012 9:16 PM) [Sadrzaj]
lol angry2

Samo registrovani korisnici mogu upisivati komentare.
[ Registruj Se | Uloguj se ]

PROČITAJTE I...
Misteriozna masa motrila je na krevetac: Kada je ugledao ovaj prizor na kameri, ...
Nećete verovati kako danas izgleda jeziva devojčica iz Kruga! (VIDEO)
Da li ste znali da najpoželjniji holivudski muškarci imaju slovenske krvi?
Šta je paraliza sna
ŠOKANTNO! Predozirali se pred detetom
Đoković: To je Gael, kriv sam, ali i u finalu!
Kinezi spremaju bogatu ponudu za Mourinha!?
Sevilla 'četvorkom' osigurala finale s Barcelonom
ZenFone Max - Asusov smartphone sa 5.000 mAh baterijom
Napokon: otkrivena "druga" Zemlja


PORUKICE


NOVO NA FORUMU
Vasa konekcija speedtest.net
MolderFBI u Internet konekcije i klijenti
Moj sajt
smitke u Moj Sajt
Turizam
smitke u Turizam
Koji auto vozis?
smitke u Automobili