Uskoro će u Srbiju moći da se uvoze polovnjaci stari tek sedam-osam godina. To će povećati cenu prosečnog polovnog vozila, a dodatni problem je što, između ostalih, "folksvagen golf" četvrte generacije, Seatova "ibica" ili recimo "ford fokus" prve generacije više neće moći da se uvoze, piše "Blic".
Skuplji, ali i noviji polovnjaci od ove godine na srpskim auto-placevima
Prošlo je nešto više od šest godina od Uredbe kojom je određeno da se polovna vozila u Srbiju mogu uvoziti samo ako ispunjavaju Euro 3 norme o izduvnim gasovima. Ono što je u tom trenutku delovalo kao jako restriktivna uredba, jer su najstarija vozila koja su ispunjavala ove norme proizvedena tek pre nekih pet-šest godina, vremenom je dobilo novu dimenziju. Naime, danas se u Srbiju bez prepreka mogu uvoziti automobili stari čitavih 12 godina, što znači da našu granicu uveliko prelaze polovna vozila koja su blizu ulaska u tinejdžersko doba.
Najavljeno ograničenje uticaće na tržište polovnih automobila po više osnova. Pre svega, cene vozila iz uvoza će skočiti, a osim toga, neki popularni modeli više neće moći da se uvoze. Uzmimo za primer "opel astru" druge generacije. Ovaj model proizveden u periodu od 2000. do 2002. godine u solidnom stanju košta oko 3.000 evra, dok taj isti model (sada poznat kao "astra klasik II") sa Euro 4 motorom proizveden između 2005. i 2006. godine košta oko 4.000 do 4.500 evra. Razlika svakako nije zanemarljiva, a slična ili još gora situacija je i kod modela drugih proizvođača.
Tako se može očekivati da će se prosečna cena automobila iz uvoza povećati za oko 1.000 evra. Ipak, treba imati u vidu da se za tih 1.000 ili nešto više evra, dobija noviji automobil u boljem stanju, sa manjom pređenom kilometražom i ekološkim Euro 4 motorom.
Ograničenje, osim što će povećati cenu polovnih automobila iz uvoza praktično će i zatvoriti vrata za neke kod nas prilično popularne modele. Primera radi, "folksvagen golf" četvrte generacije više neće moći da se uvozi jer je njegova proizvodnja prestala pre uvođenja Euro 4 normi. Slična je situacija kada je u pitanju "pasat", ali i popularni modeli drugih proizvođača kao što je recimo "ford fokus" prve generacije.
Ovo praktično znači da je predlog ušao u zvaničnu proceduru i samo je pitanje vremena kada će početi da se primenjuje u praksi. Realno je za očekivati da to bude negde sredinom ili u drugoj polovini naredne godine 2012, a do tada, sve ostaje po starom.