Ženeva, Frankfurt i Pariz imaju bogatu tradiciju i međunarodni karakter, ali Salon u Šangaju, koji je završen u nedelju, ozbiljno preti da preuzme primat. Razlog za selidbu na istok je jednostavan - Kina je najveće tržište novih automobila.
“Gibli” je prvi “Maserati” sa dizel agregatom pod haubom - 3,0-litarskim V6 sa 280 KS Priču krećemo od “Maseratija” koji se u Šangaju pojavio sa novim modelom “gibli”. Atraktivni “gibli” je dobio ime po vrućem pustinjskom vetru, a njegov zadatak je da ispuni planove “Maseratija” koji želi da 2015. završi sa 50.000 prodatih automobila.
Italijani ne kriju da “gibli” prati dizajnserska rešenja sa većeg, starijeg i skupljeg prata “kvatroporta”. Maska i prednji branik su takođe gotovo identični, dok su farovi i poklopac motora kod “giblija” dobili drugačiji stil. Prodaja počinje na jesen, a “gibli” će pokretati 3,0-litarski biturbo V6 benzinac sa 330 KS, odnosno 410 konja (snažniji se ugrađuje i u novi “kvatroporte”), uparen sa osmostepenim automatskim menjačem. Očekuje se da će početna verzija “gibilja” koštati oko 65.000 evra.
BMW se u Šangaju predstavio konceptom X4, novim kupeom sa četvoro vrata minhenskog brenda koji će se proizvoditi u Spartanburgu (Južna Karolina), a čija bi prodaja trebalo da počne krajem 2014. godine. Novi član BMW-ove “X porodice” trebalo bi da premosti jaz između modela X3 i X5. Cena bi trebalo da bude oko 3.000 viša u odnosu na slično opremljeni BMW X3, s tim što se X4 neće nuditi sa “sDrive” pogonom na zadnje točkove. BMW X4 je dugačak 4,648 metara, širok je 1,915 a visok 1,622, dok je međuosovinsko rastojanje 2,81.
Bazna verzija “mercedesa GLA” imaće pogon na prednje točkove “Mercedesova” premijera na Salonu je konceptni model GLA, SUV kupe sa petoro vrata, dugačak 4,38 metara, širok 1,97 i visok 1,58 metara, koji koristi platformu nove generacije A-klase. Široki bokovi i veliki otvori za točkove naglašavaju (pro)terenske gene “mercedesa GLA”. Na zadnjem kraju smo prepoznali blago dorađena svetla A-klase, dok je pogled posmatrača fokusiran na velikim otvorima dvostrukih završetaka izduvne cevi. Izloženi GLA pokreće dvolitarski turbo benzinac sa 211 konjskih snaga, povezan sa 7G-DTC automatskim menjačem.
IZVOR |