Dešavalo se da neke kompanije imaju odlične proizvode, ali užasna imena koja im nikad nisu pružila šansu kod kupaca. Vratićemo se u prošlost i saznati kako su poznati brendovi dobili svoja, sada već dobro poznata, imena
Najveće kompanije širom sveta i njihovi proizvodi bez sumnje su se “odomaćili” u savremenom društvu. Sve one su skromno krenule u osvajanje tržišta, a jedan od prvih i najvažnijih marketinških poteza pri osnivanju preduzeća je ime kompanije.
Odluka o nazivu ima veliki uticaj na sudbinu njihovih proizvoda. Ime predstavlja brend i to je bitan deo zbog čega se potrošači vezuju za određene kompanije.
IKEA - Dobila je ime po inicijalima njenog osnivača Ingvara Kamprada (I. K.) i farmi i selu u kojem je odrastao (Elmtaryd i Agunnaryd, E.A.)
KOKA-KOLA - Naziv je dobila tako što su spojili imena dva sastojka koja su se nalazili u napitku, listovi kokaina (coca) i gorkog soka zapadnoafričkog oraha – kola. Osnivač Pemberton je zamenio slovo K sa C u imenu kola, da bi lepše i skladno delovalo.
LEGO - Kombinuje danske reči “leg godt”, koja u prevodu znači “igrati dobro”.
ADIDAS– Osnovan je 1948. godine, a ime je nastalo od nadimka i prezimena osnivača Adolfa Daslera. Nadimak Adi i prva tri slova prezimena su spojena i dobijeno je ime za poznati brend.
STARBUCKS - Dobio je ime po prvom oficiru u delu Hermana Melvila “Mobi Dik”.
AMAZON - Prva ideja Džefa Bezosa kada je osnivao kompaniju bila je da ime počinje sa slovom A, da bi se pojavilo na samom vrhu rečnika. Ime kompaniji dao je zato što je Amazon najveća reka na svetu, tako će njegov Amazon biti najveći biznis na svetu.
NIKE – Kompanija je naziv uzela iz grčke mitologije, od imena boginje pobede Nike.
SKYPE– Prvo se zvao “Sky Peer-To-Peer”, potom “Skyper”, da bi se posle nekog vremena izbacvanjem slova R dobilo sadašnje, svetski popularno ime.
VIRGIN – Kompanija čuvenog biznismena Ričarda Brensona dobila je ime po sugestiji njegovog kolege koji je rekao „Mi smo potpune device (virgins) u biznisu”.
GOOGLE - Najveći internet pretraživač dobio ime po matematičkom terminu ’googol’.
YAHOO – Dobio je ime na dva načina. Prvo po akronimu za “Yet Another Hierarchical Officious Oracle”, a drugo po izmišljenoj vrsti u romanu Džonatana Svifta”’Guliverova putovanja” koja je opisana kao nepristojna, bučna i nasilna.
FACEBOOK – Naziv je dobio od reči knjiga (book) koju su studenti na početku akademske godine dobijali da bi bolje upoznali kolege na svom univerzitetu. Na slikama studenata, koje su bile u knjizi, u prvom planu je bilo njihovo lice (face).
REEBOK – Dobio je ime po afričko-holandskoj reči za vrstu antilope “rhebok”, koja predstavlja oličenje brzine i gracioznosti.
APPLE – Osnivačima Stivu Džobsu i Stivu Vozniaku je isticalo vreme za podnošenje prijave u registar imena kompanija. Posle nekoliko sati razmišljanja, Džobs je pogledao u jabuku koja je stajala na stolu i odlučio da ukoliko do pet sati ne smisle ime, uzeće ime jabuke (apple) za naziv.